SEGMEN 2 : 6 pekara tentang saya


Klik banner utk join~
6 Perkara tentang saya.


1. Cakap laju.
Dah ramai orang tegur nie, sebab orang tak sempat dengar dan faham bila raihan cakap. Haha. Terutama bila diorang minta tunjuk ajar dari raihan. Tak sempat nak hadam butir-butir lagi, raihan dah habis explain.
Maaf ya. Lain kali raihan akan cakap slow2. Hihi.


2. Suka ketawa tapi garang nak mampus.
Haa, nie pelik sikit. Raihan memang selalu ketawa tapi garang. Kalau orang tak kenal sifat raihan yang suka ketawa nie, orang mesti dan wajib akan kata raihan nie sombong. Huhu. Tapi raihan akan marah kalau bila rasa perkara tuh tak betul je. Contoh macam fitnah or menindas orang.


3. Mesti ada mangkuk bila ada tomyam.
Wajib, mesti dan harus ada. Sebab raihan akan makan nasi dalam mangkuk tomyam bukan makan tomyam dalam pinggan nasi. Haha. Kalau ada tomyam memang tak pandang lauk lain dah. Haha. Umi mesti belikan tomyam utk anak dia nie sebungkus khas, adik-adik lain share jew. Haha.

4. Tak minat muzik, dengar boleh lah.
Tak pernah dengar kan orang tak minat muzik? Raihan lah orangnya. Haha. Salah satu sebabnya raihan tak reti nyanyi langsung. Macam pekak tone. Haha. Sekadar dengar boleh lah tapi jarang lah nak hafal lirik2 lagu.

5. Ulat buku.
Paling suka pergi pesta buku terutama yang besar-besaran macam PBAKL tuh. Boleh duduk berjam-jam dalam kedai buku terutama MPH. Sebab kat situ boleh baca tanpa membelinya kan. Hehe.

6. Cuai
Yang nie memang tak boleh ubah lah. Dulu selalu salah kira sebab tuh tak ambil subjek akaun. Pernah juga gaduh dengan orang kedai sebab kononnya dia salah kira. Tapi hakikatnya diri sendiri yang salah. Haiyo,,silly me!!



Thanx sbb sudi baca, sila lah komen yep..=)

19 budak mengomel:

salimah abd jamil :) berkata...

HAHA yg no.1 tu sama dgn sal :DD

kina berkata...

thanks sudi join...banyak jugak rupanya persamaan kita...heehhe..yang no 6 tu kan..same sangat2...xp bezanya kina ambik akaun waktu sekolah menengah then cikgu akaun selalu marah kina sebab cuai...hahaha...

kina berkata...

done follow awak

imantizz_truper berkata...

yg nombor 5 tu semacam dengan saya...hehehe

fatin hazirah berkata...

mehh give me five :D
fatin pun cakap LAJU :D

miya berkata...

salam kenal

emeliena berkata...

salam sahabat :] kita pun suka baca buku, suka makan tomyan, cuai. hikhik.

http://emeliena.blogspot.com/2012/05/segmen-26-perkara-tentang-saya.html

Schaa Al Hassan berkata...

saya dari segmen yang sama ^^

- kuah tomyam kalau tak dihirup pun tak bestkan?? haha .

jum bace saya punya pulak
http://schaaalhassan.blogspot.com/2012/05/segmen-2-6-pekara-tentang-saya.html

puteri nur afiqah berkata...

dari segmen yg sama....
http://princessdiaryme.blogspot.com/2012/05/segmen-2-6-perkara-tentang-saya.html

selamat berkenalan.. ^_^

cikhacks berkata...

t0myam??sedap..slruuppp~

KhaiRul Azmi berkata...

Datang dari segmen yang sama

http://ciffahmimalomuchacha.blogspot.com/2012/05/segmen-2-6-perkara-tentang-saya.html

ATIQAH berkata...

dari segmen sama :)
saya pon garang jugak. rwarrrr !!

9n0L4 berkata...

dtg dari segmen yang sama. follow sini. 559. give me 3. same kite. ;)

http://farizafairuz.blogspot.com/2012/05/segmen-2-6-perkara-tentang-saya.html

han yongyoo berkata...

Kite same-same suka buku ! Hish ! Boleh jadi rapper tapi awak pekak tone la pulak :D Nice !

Segmen yg sama ; http://doubleydv.blogspot.com/2012/06/segmen-26-pekara-tentang-saya.html

rAIHan berkata...

@han yongyoo tulah pasal..muahaha~

Lily berkata...

Haha, mmg berpinar2 mata bila pergi MPH. Seronok sgt byk buku

http://lystra-lily.blogspot.com/2012/06/segmen-26-pekara-tentang-saya.html

~Setanggi Syurga aka NurHidayah Ali berkata...

salam ukhwah..dari segmen yang sama insyaAllah..

http://setanggi-permata.blogspot.com/2012/06/segmen-26-pekara-tentang-saya.html

no 5 kita sama..Ulat buku..
follow awak..

~Sweet Honesty~ berkata...

kita sama no 1.. hye.. dri segemen yg sama.. salam kenal..

http://sweetylikecandycan.blogspot.com/2012/06/segmen-2-6-pekara-tentang-saya.html

Cik Amal berkata...

wahhh!!!
amal pon cuai jugak
maaf lambat blogwalk
saya dari segmen yang sama
http://sayacikamal.blogspot.com/2012/06/segmen-2-6-perkara-tentang-saya.html
btw, saya follow sini

Copyright @ NURAIHAN AB HAMID. Credit Image to Google
Faded Red Hand Blue Bow Heart Fruity Strawberry Heart