Hello there, it's Sunday

Assalamualaikum

Lambat update entry sebab Sunday. Hehe. Kali nie raihan nak cerita kenapa raihan nak jadi chemist. InsyaALLAH. The day will come. Ramai orang tanya kenapa nak jadi chemist? Raihan tak tahu jawapannya. Tapi selalunya raihan jawab sebab minat dengan kimia. Ooyeah. Chemistry is the best. Raihan suka tengok CSI. Nampak kerja dalam lab sangat menarik. Dari situlah mendapat inspirasi utk memilih road to future life?

Masa kecil dulu, cikgu tanya cita-cita nak jadi apa? Raihan jawab nak jadi doktor. Tapi mungkin tak kesampaian lah kan. Sebab sekarang raihan ambil bidang yang agak berlainan dengan perubatan. Kat universiti raihan tak belajar langsung pasal biologi. Jadi memang tak ada harapan.

Tapi kalau raihan teruskan bidang kimia dan mengambil analisis forensic. Mungkin ada peluang nak bedah orang. Lebih khusus orang mati. Hehe. Nampak scary. Berani ke? Haha. Raihan nak main dengan solution dalam makmal. So raihan tak akan ambil forensic.

Panjang lagi ceritanya. Raihan dah pendekkan. Nanti penat pula korang membacanya. Kita kena terima tak semestinya apa yang kita citakan akan dapat. Dan tak semestinya apa yang kita belajar kat universiti, kita akan bekerja dalam bidang  yang sama. Dah banyak orang yang raihan perhatikan. Walau apa pun kita tetap kena usaha sebaik mungkin dan bertawakal.

Semoga berjaya kepada anda yang sedang membaca entry nie. ^^


Raihan jumpa nie masa buka facebook. Nampak tak betapa menariknya kimia dalam kehidupan. Raihan pernah menghasilkan kristal sendiri dalam ujikaji bahagian kimia. Next time raihan cerita ya. Kimia memang ohsem.




Thanx sbb sudi baca, sila lah komen yep..=)

2 budak mengomel:

Rafi Nilhan berkata...

kimia pun boleh buat duit hehe

campur2 bahan kimia itu ini jadi emas haha

all the best :)

Yasmin Aris berkata...

waa ! kite pun minat CSI ngn konan . skang ni da jd student food tech slalu sgt masok lab . sronok la gak ! tp bab lab report tu liat cket . heheh

Copyright @ NURAIHAN AB HAMID. Credit Image to Google
Faded Red Hand Blue Bow Heart Fruity Strawberry Heart