Saya Anak Tunggal

Assalamualaikum

Eh bukanlah. Raihan bukan anak tunggal. Siapa anak tunggal? Sila angkat tangan anda. Hehe. Saja nak cerita pasal anak tunggal sebab raihan bukan anak tunggal. Raihan anak kedua daripada enam beradik. Cuma ada seorang adik lelaki tunggal. Itu pon yang last. 

Kalau jadi anak tunggal, tak ada teman nak main sama-sama
Kalau jadi anak tunggal, tak ada kawan nak gaduh
Kalau jadi anak tunggal, tak ada kawan nak bertekak
Kalau jadi anak tunggal, tak ada teman nak kongsi rahsia selain ibu ayah

Tapi walau apa pon, semuanya ada kelebihan dan kekurangan. Allah kan Maha Adil. Dia dah tentukan segalanya untuk kita. Apa yang penting, kita wajib bersyukur.


Sponsor by :







Thanx sbb sudi baca, sila lah komen yep..=)

20 budak mengomel:

Rien Rose berkata...

hehe tpi jadi anak tunggal manja.. ^_^

ccicute berkata...

anak tunggal ker.. ^_^ alolo... mesti manjakan.. ^_^ sepupukan ramai.. leh la main2 ngan dorang.. ekekke..

|shuhadaothman|TM berkata...

shu anak bongsu. hewhew. hehe. betul2. setiap org ad kelebihan sendiri kan. ^^

comel doodle tu raihan :)

✉ ¥ana Fauzi ✉ berkata...

Tapi anak tunggal jugalah anak emas kebanyakannya:)

rAIHan berkata...

@ccicute taklah raihan bukan anak tunggal..^^

rAIHan berkata...

@|shuhadaothman|TM betul2..hehe..thanx..^^

rAIHan berkata...

@✉ ¥ana Fauzi ✉ sometimes..jrg lah jumpe yg bukan anak manja..^^

IntaNBerliaN berkata...

a'aa betoi tu.. semua ada kelebihan kan.. sy ada 3 org adik beradik tp rs mcm lg best kalu ada adik beradik ramai sbb 3 org semua dah besar2.. kalu ramai.. yg kecik leh teman parent kat umah.. hihii

Michelle Hopell berkata...

kita anak tengah , paling hensem antara sulung dan bungsu, hihii xD

Azzah berkata...

anak tunggal mungkin ada banyak kelebihan tapi x semua kan..

Anis (BudakKecil) berkata...

Saya anak bongsu tapi dah macam anak tunggal sebab kakak ngan abg dah keje . kita je yg sk0lah lagi . huhuhu :(

Misz Mieza berkata...

Kalau jadi anak bongsu yang jauh jarak umur ngan adik beradik lain pun sama gak macam anak tunggal.. Takde kawan nak ajak borak & nak berkongsi citer.. Huhu..

ELFarahin berkata...

Alhamdulillah...Farahin anak tunggal. ^^

ELFarahin berkata...

@rAIHan Awak sudah jumpa sorang di sini! :)

Pecinta pink^^ berkata...

sy ad 6 org adik bradik:) n sy sulung..hee

Nurlyla berkata...

sy ank tngah.. jdik ank tunggal kesian.. hehe, but smua ada klbihan yg trsndiri.. :)

sHiMi sHinHae~ berkata...

sy anak bongsu ..xda kawan suda ,sbb sume besar2 ..tinggal lah sy kwan dgn momo the cat :p

~MiZz Atie ZieYa~ berkata...

zieya anak sulung..tunggal seorg pompuan...haha.. bwh zieya dua adik lelaki..buas!!!

◕ Kawaii D Y S H A ◕ berkata...

ank sulung dr 7 beradik... bru syok rmai.. meriah je

nuha ahmad berkata...

anak tunggal ke tak sama je ada kelebihan dan kekurangan kan raihan ? :)
jangan jadi anak tunggul sudahlaahh hihi

Copyright @ NURAIHAN AB HAMID. Credit Image to Google
Faded Red Hand Blue Bow Heart Fruity Strawberry Heart