Tangan kiri atau Tangan kanan

Assalamualaikum

Dah lama terfikir tapi tak pernah pula mencari jawapannya. Baru teringat nak buat kajian sikit. Cewahh. Untuk pengetahuan korang, orang yang menggunakan tangan kiri hanya 15% dalam dunia ini. Info baru nie. Raihan pon baru tahu. Tangan kiri atau lebih mudah dipanggil kidal. Cuba perhatikan dan fikirkan sejenak, berapa ramai kah orang bertangan kidal di sekeliling korang? 

Kidal adalah golongan minoriti. Dalam family raihan, hanya ada dua orang saja adik-beradik yang kidal. Kalau kawan sekelas dulu pon ada dua tiga orang. Unik kan. Punca seseorang cenderung untuk menggunakan tangan kiri tak dapat dinyatakan dengan jelas. Mungkin sebab faktor genetik atau persekitaran. Terdapat teori mengatakan ia disebabkan hormon testoran yang tinggi ketika dalam kandungan.Walau apapun masing-masing mempunyai kelebihan tersendiri. Raihan tak nak ulas semua. Korang singgah sini dan baca. 


Kalau nak tahu, raihan pon kidal. Hehe. Siapa kidal? Boleh geng. Tapi raihan bole menggunakan tangan kanan juga tau. Tangan kiri hanya digunakan untuk menggengam sesuatu. Contohnya menulis, memegang pisau, memegang raket badminton dan sebagainya. Tangan kanan digunakan ketika bermain bola jaring, menaip text mesej, dan lain-lain. 

Korang yang mana satu?



Layan kejap gambar-gambar Irma Hasmie dan suami. Raihan suka sangat tengok. =)

Sponsor by :






Thanx sbb sudi baca, sila lah komen yep..=)

13 budak mengomel:

farah.fauzi berkata...

farah nk geng dgn raihan!! farah kidal jugak :D

CharlieAngleo berkata...

kidal jugak...kita geng..haha

rAIHan berkata...

@farah.fauzi yeaahh.kita geng.

WANA berkata...

dalam family den rasenya dua je..
Mak dan anak bongsu dia sorang ni.. hehe
haa.. plus, anak sedara sorang!
mkn guna tgn kiri agi.. hee

WANA berkata...

lagi! ske tgk Irma Hasmie kawen cuweet sgt.. video dia best!
kbai :P

dyabunga berkata...

geng lah kita..dya pun kidal..

rAIHan berkata...

@CharlieAngleo hehe..geng!! ^^

rAIHan berkata...

@WANA sama lah..^^

rAIHan berkata...

@dyabunga owh ramai jumpa geng nie..^^

محمد شهريل القنيطري berkata...

lain dari yg len tu..hehe..kami tngn kanan semuanya guna tngn kanan...hehe

ain farahin berkata...

wah bila geng dah berkumpul.
suka sangat tengok pasangan marriage tu.

hairy berkata...

saya kanan..hekhek

9n0L4 berkata...

org kidal ni unik tau. ;)

Copyright @ NURAIHAN AB HAMID. Credit Image to Google
Faded Red Hand Blue Bow Heart Fruity Strawberry Heart