Saya punya anak ikan

Assalamualaikum

Apa cerita pasal ikan nie? Bukan main lagi nak demand anak ikan ye. Haha. Jangan salah faham tau, nie bukan anak ikan yang tuh ye. Nie anak ikan yang real punya. Masa mula-mula beli ikan guppy ada 10 ekor semuanya. 5 ekor betina dan 5 ekor jantan. Tapi kan sekarang nie dah bertambah tau. Bukan satu. Bukan dua. Tapi berekor-ekor. Raihan pon tak tahu jumlahnya.

Anak ikan nie raihan asingkan dari ibu ayahnya sebab nanti kena makan pulak kan. Kecik sangat masa tuh. Sekarang umur anak ikan raihan dah masuk tiga minggu. Huhu. Gembiranya dapat anak ikan reramai. Gambar kat bawah tuh lah anak-anak ikan raihan. Sebalang je tau, bukan tiga balang. Saja nak letak gambar banyak2. Hewhew.

Korang ade bela ikan tak? Ikan apa yang korang bela?








Thanx sbb sudi baca, sila lah komen yep..=)

8 budak mengomel:

munirah :) berkata...

bestnya bela ikan *.*
kecik2 dulu pernah bela ikan, tapi tiap2 kali bela, mati xD

haihh, dosa, dosa.

taubat taknak bela dah. hee~

Mieya Atiera berkata...

Besar macam nie, memang wajib kena asing. Kalau tak nanti hbis di'ngap'

cci berkata...

ank ikan ape tu yang oii.. ^_^ ehehe..

Azzah berkata...

kak azzah pernah bela ikan kaloi..4 tahun bela,lepas tu ada org beli..tinggal 2 hari kat umah org tu,ikan k.azzah mati..:(..mungkin x sesuai..

Ikhwan Suhaimi berkata...

Moge semuanye sihat walafiat

*saya bertahan 2 minggu, lepastu.... inalillah ~

dya bunga berkata...

dh mcm ikan longkang pula..hihi

◕ Kawaii D Y S H A ◕ berkata...

comel ikn ne, kalo beranka mesti ramai..hikhik..

Hanif Idrus berkata...

Du pelihara...itupun ayah yg jaga.....kikiki

Copyright @ NURAIHAN AB HAMID. Credit Image to Google
Faded Red Hand Blue Bow Heart Fruity Strawberry Heart